W jaki sposób picie wody niegazowanej sprzyja odchudzaniu

czy woda niegazowana odchudza

Jeśli chcesz schudnąć, możesz rozważyć dodanie regularnego picia wody niegazowanej do swojej diety. Czy woda niegazowana odchudza? Woda niegazowana może pomóc w utracie wagi, utrzymując nawodnienie i pomagając w sytości. Picie wody niegazowanej podczas posiłków może również pomóc Ci jeść mniej, ponieważ pomaga na szybsze uczucia sytości. Jeśli więc chcesz zrzucić kilka kilogramów, koniecznie sięgnij po szklankę niegazowanej wody zamiast słodkich napojów lub soków.

Picie wody niegazowanej przed posiłkiem przyspiesza zrzucanie kilogramów

Picie wody może faktycznie pomóc schudnąć. Według badań przeprowadzonych przez American Journal of Clinical Nutrition, ludzie, którzy wypijali dwie szklanki wody przed każdym posiłkiem, stracili około 15 kg w okresie 3 miesięcy, natomiast ci, którzy nie pili wody przed posiłkami, stracili około pół kilograma w tym samym okresie. Picie wody przed posiłkiem sprawia, że czujesz się pełniejszy szybciej i dłużej, dzięki czemu zjesz mniej w ciągu dnia. Jeśli szukasz sposobu na ograniczenie słodkich napojów, picie wody to świetny początek.

Woda niegazowana zamiast słodkich napojów

Słodkie napoje są głównym źródłem dodanego cukru w diecie Amerykanów i Europejczyków, mogą mieć one ogromny wpływ na Twoją wagę. Picie tylko jednego półlitrowego napoju gazowanego dziennie może wpłynąć na przybranie masy ciała nawet do 7 kg rocznie. Chociaż może nie wydawać się, że jeden napój gazowany ma tak duży wpływ na Twoje ciało, w rzeczywistości jest odwrotnie. Nadmiar cukru znajdujący się w słodkich napojach jest szybko przekształcany przez organizm w tłuszcz, co może prowadzić do przybierania na wadze.

I chociaż picie wody może wydawać się oczywistym wyborem, jeśli chodzi o utratę wagi, nie jest to jedyna opcja. Istnieje wiele innych zdrowych napojów, które możesz wypić, jeśli szukasz czegoś, co cię nasyci i pomoże powstrzymać apetyt. Oto kilka świetnych wyborów, jeśli nie jesteś fanem picia samej wody:

1. Kawa – z kofeiną lub bezkofeinowa (0 kalorii)

Kawa jest bogata w przeciwutleniacze zwane polifenolami, które mogą pomóc zmniejszyć przyrost masy ciała poprzez zapobieganie uszkodzeniom powodowanym przez wolne rodniki w organizmie. Picie 1-2 filiżanek kawy dziennie może również pomóc zmniejszyć ryzyko cukrzycy typu 2 i kamieni żółciowych.

2. Zielona herbata (0 kalorii)

Zielona herbata to kolejny świetny wybór napoju, który zapewnia nawodnienie i wypełnienie żołądka, dzięki czemu zmniejsza się prawdopodobieństwo przejadania się w ciągu dnia.

3. Czarna herbata (0 kalorii)

Czarna herbata pomaga również zapobiegać przybieraniu na wadze i może być spożywana w połączeniu z pozostałymi dwoma napojami wymienionymi powyżej.

4. Zielone koktajle (0-50 kalorii)

Jeśli szukasz sposobu na dodanie dodatkowych warzyw do swojej diety, rozważ przygotowanie zielonych koktajli. W Internecie można znaleźć wiele przepisów, które są niskokaloryczne i pełne witamin i minerałów. A jako dodatkowy bonus, picie zielonych koktajli pomoże Ci utrzymać nawodnienie przez cały dzień.

5. Sok owocowy (0-150 kalorii)

Chociaż sok owocowy zawiera witaminy i składniki odżywcze, bardzo łatwo jest wypić więcej niż jedną porcję, co może dodać dużo kalorii do diety. Na przykład jedna szklanka soku pomarańczowego zawiera mniej więcej tyle samo cukru, co cztery pomarańcze. Samo picie soku owocowego nie zawsze powoduje uczucie sytości, dlatego najlepiej spożywać go w małych dawkach w ciągu dnia.

6. Mleko (80-120 kalorii)

Doskonałym napojem jest mleko o niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowe, ponieważ jest bogate w białko i inne składniki odżywcze, które pomagają zachować uczucie sytości. Jedno z badań wykazało, że osoby, które wypijały 2 szklanki niskotłuszczowego mleka dziennie, straciły na wadze więcej niż osoby, które nie piły mleka.

7. Woda z cytryną (0 kalorii)

Picie wody z cytryną może pomóc w lepszym nawodnieniu organizmu, a także zwiększyć poziom energii. Wykazano, że picie wody z cytryną zmniejsza ilość tłuszczu brzusznego u kobiet z nadwagą, wynika tak z badań opublikowanych w Journal of Medicinal Food w 2011 roku.

8. Zielona herbata z cytryną (0 kalorii)

Ten napój to świetny wybór, jeśli szukasz czegoś do picia, które pomoże Ci ograniczyć apetyt i nie pozwoli sięgać po słodkie napoje lub napoje gazowane. Badanie opublikowane w Journal of Nutrition wykazało, że osoby, które piły tę kombinację przed posiłkami, miały większe szanse na utratę wagi niż osoby, które jej nie spożywały.

9. Kawa z bezcukrowym syropem czekoladowym (50-150 kalorii)

Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, spróbuj dodać do kawy trochę syropu czekoladowego. Słodycz syropu pomoże ograniczyć apetyt, a do tego jest niskokaloryczna, więc nie będziesz się czuć winny, pijąc ten napój.